Mødebooking, en essentiel del af virksomheds livet.

Hvis man er en virksomhed, der arbejder med kunder, ligesom langt de fleste virksomheder er, så har man nok, højst sandsynligt haft erfaring med mødebooking. Mødebooking er måde hvorpå man kan have kontakt til sin kunde under ordnede forhold. Det er under møder at mange aftaler finder sted og mange kontrakter bliver underskrevet. Det er under møder at kunden lære virksomheden at kende og virksomheden, kunden at kende.Det er derfor at mødebooking er en utrolig vigtig evne at være i besiddelse af. Det er ikke alle konsulenter at en kunde ønsker at booke et møde hos og eftersom at møder er en utrolig vigtig del af en succesfuld virksomhed, er det mindst ligeså vigtigt hvis ikke endnu vigtigere at en konsulent er god til mødebooking. En af de bedste måder at booke et møde på er som følger. Spot en potentiel kunde.

Tænk på hvor meget du vil vinde på at bruge mødebooking

Det kan være at du ser en firma bil, en reklame i lokal avisen eller noget lignende. Når du har spottet og fået telefon nummeret på en kunde der passer til din pågældende virksomhed, skal du ringe op til denne potentielle kunde. Når du får fat i kunden, i den anden ende ad røret skal du tale direkte til kunden. Det skal ikke være en indøvet salgstale, du skal være og lyde oprigtig. Du skal så introducere dig selv, din position i virksomheden og selve virksomheden. Du skal herefter forklare kunden hvad du og din virksomhed kan tilbyde kunden. Kunden kan på dette tidspunkt godt finde på at stille spørgsmål om din virksomheds produkt, dem skal du svare på, så godt som du nu engang kan. Hvis kunden er interesseret i din virksomheds produkt skal i nu aftale et tidspunkt at mødes på, så i kan aftale nærmere og du kan lægge et tilbud på bordet, der passer til netop den kunde.